Med-studenter inspirerar

Tillbaka i vardagen i de vackra tröndelag. Har inte haft så mycket trevliga saker att rapportera om i det sista. Jul formen har varit mycket dålig så det har varit glest med framgångar i skidspåret. Har hållit tränigstrycket uppe över jul allt enligt planen så tränings jobbet har i alla fall varit mycket bra. Har de senaste dagarna fått problem med ryggen igen. Tjötigt men SM är inte i fara. Jag har bläddrat litegrann i träningsdagboken och hittat en liknande situation vad gäller form, träning och ryggproblem. Lyckades locka fram formen den gången så där har jag ett litet recept som smakat bra tidigare.

Förrutom att bläddra i gamla träningsdagböcker så har jag ägnat en del av den senaste tiden framför TV:n där jag följt nya och gamla klasskompisar som gjort upp i Norsk Mästerskapen. Coach är på plats med sitt Team Tröndelag och firar fina framgångar. 

Skickar ett grattis till Frempan som blev 12:a på sprinten, Dyrken som blev 11:a på 30km, Tettli från Rennemo som blev fantastisk 4:a och framförallt Bach som tog ett sannslöst imponerande brons.
Jag, Bach och Jörsta som satt och såg 30km på NM i fjol i Sebben och Jörstas lägenhet. 1 år senare är det fortfarande jag å Jörsta, ( + sebben och kirsten) i Jörstas hybel men nu var Bach på andra sidan skärmen och tog alså bronset.
Det minner om att det kan svänga fort. Det inspirerar Team Sundklakk som har 1 av säsongens 3 stora mål aldeles vid dörren.

Tack grabbar

//Lasse 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0