Teamsundklakks alternativa årskrönika

Nytt år och nya möjligheter men vad passar bättre än dag som denna än att snegla lite bakåt och lite framåt.
Jag befinner mig fortfarande på Svenskmark och det blir tävlingar i hemmatrakten i helgen. Två stycken. Imorgon blir det Trönö Skidan där det ryktas om en riktigt Orsa spelmansstämma då Henka Bertil bjuder på motstånd i senior klassen.
På Söndagen blir det tävlingar i Ramsjö, nästan samma namn som på Dyrhaugens rike men det är ungefär 50 mils skillnad. Det här Ramsjö är nog hellre Stigs Rike då majoriteten av befolkningen i Ramsjö heter Stig. Där blir konkurransen tuff och det ska bli riktigt skoj att ge sig ut å kriga i 42km mellan buskar å snår i Stigs rike.

Vad gäller det 2008 som just passerat så har jag gjort en liten film, en alternativ årskrönika med TeamSundklakk. Jag fick bra feedback på Grunfagsfilmen så jag blev inspirerad att sätta ihop en ny. Låtvalet känns naturligt. Det är en av Teamets gemensamma favoritlåtar i ny tappning. Kanske den låt som blivit mest spelad i teamsundklakk sammanhang de senaste 2åren. Vet att Tirilto (bland annat känd från V.I.P listan) om inte har, så i vartfall har haft den som ringsignal. Det är även tonerna från orginalversion som ljuder ur min telefon när Coach Hegdahl ringer mig. 
Sången är i vartfall i mitt tycke en av de bästa låtarna som skapats. Orginalet är ett musikaliskt mästervärk av ett musikaliskt geni.

Gott nytt år allesammans





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0