Stabil mellan 5-7millisekunder

Nyligen avslutat terskel intervaller, två rundor runt Skärså. Ensam i terrängen, det blir skillnad på tryck efter den vägen då man säsongsstänger Albertina (fiskeresturang). Igår var jag däremot inte ensam. Hade sällskap av Satan på löptur. Vet att Achmed egentligen haft planer på att springa Lidingöloppet i helgen, så det kan faktiskt ha varit en mental formtopp jag hade lufsande framför mig igenom Styvje skogarna igår. Han va stark i vartfall. Så stark att jag värderade att ge honom en plats på V.I.P listan men det omvärderades hastigt då han visade sig inte veta att Stevie Wonder var blind. 
Illa Achmed illa!
Passet avslutades med 15minuter i vallaboden för stretch och för att bryta mönstret på min knepiga armpendel. Stak-slangarna är på plats, spegeln är på plats, har allt utom en CD spelare.
Blev förresten så inspirerade av Pölsas sånginsats på "The River" häromdagen att jag faktiskt köpt min första platta med The Boss. Införskaffade dessutom en Dylan skiva, så CD spelaren i vallaboden blir allt mer efterlängtad. Terskel eller tröskel intervallerna gikk förresten bra. Jag låg mellan 5 och 7 millisekunder. Millisekunder???

Jag håller på att sätta mig in i min C-uppsats om hjärtvaribilitet. Systematiken i hur hjärtat slår. Hjärtvaribilitet är ett nytt och förhoppningsvis kanske en bättre utvärtes mätmetod än den anigen nyckfulla pulsen.
Så kanske är det millisekunder och inte slag/minut som är det man pratar på om 5-10år.
Kom ihåg var ni hörde det först i såfall!

The times they are a changing
// Lars Lee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0