5:an Nästa!

Läste i Horoskopet i morse att det idag skulle hända något som inte sker varje dag. Klockan 13:52 förstod jag vad horoskopet syftade på.
Innan dess så började dagen precis som vanligt med en morgonpromenad vid 07:30. Fåglarna är fortfarande kvar på täkten. Dom har seriöst suttit där och käkat konstant i en månad. Snakka om kolhydratuppladning. Fast å andra sidan så är det ju en bit från Källene till Portugal.

Tog sedan Sylen till Bollnäs. Elghufs Intervaller, Frode style, några gånger uppför Bolleberget. Bra tryck, Bra pass. Kastade mig sedan in i bilen och la i full sula för att hinna till Växbo där Niffen spelade om en biljett till division 5 nästa år.
Mitt kära Norrala IF såg ut att vara tagna av stundens allvar. Första 20 minuterna var det mycket krampaktiga avslut där det såg ut som att Niffen var mer rädd att inte göra mål än att göra mål. Niffen var redan från första spark många storlekar bättre än Växbo. Även om Micke Andersson och Johan Åslund va grym så fanns planens stora gigant i Johan "Hammarn" Hammarsten. Lagkapternas kapten visade vägen för sitt NIF. Det förlösande 1-0 målet var en demostration i vilja.
Jag känner inte Hammarn så bra personligen men han verkar vara en sympatiske kille. Det råder inget tvivel om att
nummer 75 har en stor del i avancemanget. Han har varit Niffen trogen så länge jag kan minnas. Idag nyttjade han sin rutin och sköt med sina två mål Niffen till division 5. Klockan 13:52 stod det klart. Jag firade med en klassisk rullskidtur runt Bollnäs. Känner jag Niffen rätt så kommer dom fira på ett lite annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0