Vinterns första kväll

Skate intervaller på bana, sparrad av Frisk, coachad av Hegdahl. Bra förrutsättningar och bra pass. Hann knappt trycka stopp på pulsklockan innan snön började lägga sig över Meråker. Med några minusgrader i luften och några centimeter snö på baken satt jag, Sebben, Frempan och besökande Moggli nedkrypen i soffan och njöt av vinterns första kväll, och VH1, som hade top 30 ballads of all time countdown. Jag satt mina pengar på ´"I don´t wanna miss a thing" med Aerosmith. Den blev elva och besvikelsen var stor. Seal vann. Inte helt nöjd med det. Han är bra men jag menar att det finns bättre.

Tog en löptur uppe på Högåsen. Ett av mina absoluta favorit område för löp tränig. Idag var myrmarken täckt av ett tunnt lager snö vilket gjorde det extra skönt att duscha efteråt.

Imorgon blir det den offeciella öppningsdag för sport1 i Meråker. Jag ska springa "Estil runden" har hört rykten om att den store Tore kommer på besök. Då blir det springa av. 
Ska ju även spela lite i samband med öppningen. Har inte bestämmt någon playlist. Det finns risk för minusgrader så nå särskilt avancerat fingerpicking är inte på tal. Tror jag tar det på sparken. Säger som Tor Arne sa innan vi gick upp på scenen för att framföra storlirenn sången i våras.

" Öva!? Nej, jag presterar bäst under press"
högåsen i fjol höst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0