C´mon and Love me

Sitter då åter framför skärmen och håller på att absorbera morgonens träning. 
Kroppen känns pigg och sugen på träning. Vet inte om det är något fel på mig? Tror jag har det norskarna kallar Overskudd.

Satan och Elin tittade in en sväng i går. Satan har en t-shirt med texten Tramps like us, Baby we were born to Run. 
Tufft! han fick den när han jobbade på Bruce tidigare i år. Fick en fråga av mor vilken textrad jag skulle vilja ha på en t-shirt. Svarade rent impulsivt att jag velat ha 3:e raden på andra versen av Kiss låten C´mon and Love me. Det har gjorts så många fantastiska låttexter men det är svårt att ta en rad ur sammanhanget och få det att slå och låta bra.
Kiss är inte känd som några vidare låtskrivare. Inte enligt mig heller. Extrem hög testosteron hallt på den mesta lyriken som kommer från Paul Stanleys penna. C´mon and Love me är inget undantag, den har ingen vidare text men man måste ändå imponeras lite av den gode Stanley som med en offensiv raggningsreplik, och lite lek med orden, fått till:

"You´re good looking, and you´re looking like you should be good"


Få band har haft en aggresivare marknadsföring än Kiss.
Har aldrig ägt något (förrutom skivor då förståss)  men jag såg ett par skor som jag tror Makkan skulle betala en del för.

Zlatan fyllde 27 igår. Grattis i efterskott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0