Lika som Bär

Inlede dagen förmodligen med barmarkssäsongens sista styrkepass hemma i Söderhamn. Har haft en bra höst i styrkerummet men avslutningen har kunnat varit bättre. Ordentlig smärta i ryggen  så var det bara att avsluta passet på förhand.
Hade en bra Tv dag igår. Börje har trollat med antennen så nu har vi ett king utbud av kanaler. Såg Gianfranco kamma noll mot Hull och avrundade kvällen med Grande Ibra. Emellan fotbollstittandet packade jag väskor för flytt till Meråker. Nu är allt klart, allt utom någonstans att flytta till, men ska göra ett jobb på det när jag kommer fram senare under kvällen och resten av veckan. Bor hos Moggli tills dess.

Torvik ringde och erbjöd mig jobb som svensk ambassadör för Storlierennet. "Fy takkan deg Sven-E" sa jag till den nyligt Pistvakts frälste Torvik.

När jag hade hand om Skidgymnasiet Ljusdals hemsida så hade jag en serie som jag kallade "Lika som Bär" Kunde inte hjälpa att  under West Ham matchen se en viss likhet mellan Craig Bellamy och den stålstarka Rönnings pöjken Bernhard. Bestämmde mig för att damma av den klassiska serien. Vad tycks, lika som bär, ikke sant?


              Bernhard Rönning?                             Craig Bellamy?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0