I need a big Weekend

Håller på att absorberar veckans övningar i Torsby. Lugna dagar, i varje fall träningsmässigt. Blåsorna på tungan börjar bli mindre och färre. Bra tecken!
Jag var på Niffen och föreläste. Hade även en lite praktisksekvens med träningskläder i skog och mark, med tränare, ledare och utövare. Tror det uppskattades. Niffen har fått en ny ordförande som jag tycker verkar vara fantastiskt bra. Han är intresserad och vill hjälpa skidåkningen på ett härligt sätt med rekrytering och andra kärnfrågor. Själv drog jag mitt strå till stacken vad gäller rekrytering genom att dra med mig Hasse till Borg. Trots 10 års frånvaro från klubben så kunde Kjell fortfarande rabbla upp hennes placeringar på Lidingö loppet och Minimarathon från 1995 och 96. Respekt!
Vi tog en tur på markerna och filosoferade kring livets många frågor. Kom fram till att allmän acceptans och saker som är underförstådda kan vara jobbiga ting. Till Exempel varför tjejer får panik och måste resa och se hela världen på en gång när dom är 20. Eller varför tjejer måste vara så fokuserad på att skaffa äldre killar, eller varför det anses konstigt att bo hemma när man är 22år. Underförstått och allmänt accepterat att så är det bara. Jag väljer att citera Coach Hegdahl.


"Ae gii mae no faen"

//Tage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0