Konkret, please

Har varit och jobbat med skivstängerna idag. Det är bra träning, kul träning, framför allt när det går bra. Man får konkreta resultat på att man blivit bättre. Jag försöker alltid jobba efter konkreta resultat och mål, både kortsiktigt och långsiktigt.. Visst låter målsättning "jag ska bli så bra som möjligt" väldigt bra. Men det är inget som inspirerar och motiverar mig.
Visst är målsättningen: "jag ska bli starkare på att löpa uppför" en fin sak, men jag brinner mer för en målsättning i stil med: "Jag ska löpa upp till toppen av Höleklack på under 5:30"
Något man kan ta på, ett konkret mål att jobba mot.

Vilodag imorgon. Firar det med att "hyra" The Postman från 1997. Har hört rykten ifrån Grönås att Tom Petty gör en roll där. Har aldrig sett honom på vita duken, det blir spännande. Jack Black gör ju både bra filmer och bra musik så hoppet om succé finns.
 
Filmen, för er som inte sett den, utspelar sig 2013. Fantasy filmer är inte direkt min genre. Det är lite för diffust för min smak, jag föredrar mer konkreta saker.


//Lars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0