Inget ont som inte har något gott med sig

Bolleberget imorse, +3, snöblandat och vind. Jag har aldrig brytt mig så mycket om väder, det har aldrig haft någon större påverkan på mig. Har åkt skidor i både + 27 och -27 och det utan problem.
Men på radio fjollträsk sörjer man som att värdens undergång vore formad som vattendroppar.
Missan surar inomhus, jag försöker förklara att det är bra för den biologiska balansen. Inget ont som inte har något gott med sig brukar d ju heta.

På eftermiddagen var bron i Brötgrind avstängd på grund av översvämning. Jag fick 2 månader gammal kolsvart asfalts-raka helt för mig själv. Fokus på hurtighet låg verkligen nära till hands. Helt ypperligt! Inget ont som inte har något gott med sig.

Fick en egen användare på Hudiksvalls hemsida av Jonas Långberg idag. Det var typ för att med fria händer dela med mig av tankar och funderingar i skriftformat. Mitt största erkännande som bloggare hittills! Lämnade en rad som tack för förtroendet.

Hade Lasse W på Massage. Han hade börjat räkna ner dagar till Vasaloppet.

Tord säger åt mig att köpa nya byxor till Torsby. Känns lite suspekt. Vet aldrig vad Mr Fix har i kikaren.
Pratade med Gurigard på MSN. Hon skulle inte köpa några nya byxor. I varje fall inte på order av Mr Fix.

Köpa kläder sker inte ofta. Det skulle göra ont i en anorektisk plånbok.
Men men, inget ont som inte har något gott med sig.

Roger in, Roger ut
Lars

Skalman kan glädja sig åt nya uppdateringar på Hifs hemsida
Skalman kan glädjas åt uppdateringar på www.hudiksvallsif.nu

Kommentarer
Postat av: Kjelle

Trevlig läsning...Kunde bara inte låta bli att imponeras av att Petty och Cash fanns på VIP-listan. Bara det förtjänar ett erkännande!

Måtte snön komma i Hälsingland snart!

("....the waiting is the hardest part..." Låt, artist?)

2008-10-06 @ 16:26:05
Postat av: Lars

Hehe härligt. The Waiting, Tom Petty and the heartbreakers! Fantastisk låt. Spår nio på Best of skivan vill jag minnas

2008-10-06 @ 16:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0