Att Vantrivas

Vissa dagar är bättre än andra så är det bara. Den här dagen går inte till historien som en av de bättre för min del.
Morgonens intervallpass var tungt, med kropp, väder och banor som inte var på topp. Härligt träningsgäng var vi i alla fall. Jag, Mogge, Frempan, Ole, Petter och Johan A var gänget som mötte upp för intervall. 5h på sportsbutiken senare var det dags för dagens sämsta pass. Klassiskt utan fäste och utan grepp för stavarna och med ont i hälarna.
18:43, Kom måttligt irriterad tillbaka till asylhybeln, 18:44  ringer telefonen. Coach Hegdahl har ett paket som måste hämtas ut på storlien innan 19:00. Entrade bilen på klassiskt Joel Heer Manér. Springandes med famnen full av den mat han inte hunnit äta upp från antingen frukost, lunch eller middag beroende av tid på dygnet.
Blöt, stressad och hungrig blev det panik körning mot Sverige. Lyckligtvis fick jag tag i paketet. På hemvägen hade jag dåligt samvete för allt det Börje, med träffsäkerhet brukar predika om, som handlar om olyckor i trafiken. Så dåligt samvete att jag kompenserade med att köra extra sakta hem.

Det finns ett svenskt ord som heter vantrivas. Det betyder rett å slett, att inte trivas. Utan några som helst belägg eller referanser från svenska ordböcker, så kanske Vantrivas kommer av, en vana att trivas. Kanske är det inte bra att hela tiden ha det bra. Att jämt trivas kanske gör att man vantrivs i längden. Jag menar vore det jul 12månader om året vore julen inte lika kul. Om detta filosoferande stämmer så har jag haft en dag som ligger till grund för att när jag imorgon vaknar upp och njuter av 5mil perfekt nypreparerade spår kan konstatera att jag trivs väldigt bra här i Meråker.

Avslutar med att Skicka ett Grattis till Frillan, Frempan och Sebben, som fyller foppa idag. Om jag inte kör leveransbil imorgon kväll så kommer jag och grattulerar.

//Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0