42km i Vålådalen

Vålådalen ski classic Marathon är årets första deltävling i den svenska långloppscupen och kanske den tävling i cupen som har bäst åkare på startlinjen. Det blev också årets tredje tävling för Teamsundklakk och årets första långlopp och säsongens första masstart för teamet. Förutsättningarna var en ganska kuperad 21km lång bana som skulle skidas 2 varv. -10 grader visade termometern,
80 talet åkare stod på startlinjen, Gurra Berglund som stjärn speaker och far valle mine skider med swix blå.
Första varvet var, en njutning är kanske fel ord men jag kände att tekniken flöt som aldrig förr och jag höll position som andra åkare runt hela varvet. Skidorna satt perfekt mot snön och surfet i utförsbackarna fanns där. Här bör det tilläggas att dagens vallare åkte 48mil på egen bekostnad, vallade ett par skidor helt gratis och åkte dagen efter samma 48 mil hem. Få team har en sådan serviceapparat, men Teamsundklakk har det! Andra varvet innehöll lite mer körning men jag höll min position som 2-6 åkare framtills det återstod cirka 3-4km. Då började Svärd och Jerka att bomba på. Där är man fortsatt en bit efter men jag hade så pass mycket krafter att jag lyckades kriga åt mig en 8 plats.
Kurriosa är att på platsen framför mig finner vi Bonde Romantikern Hansen. Alltid lika kul att byta några ord med denna ståtliga herre.

Kan rapportera om en nöjd Coach som utöver vålådalslopp, via telefon också berättad att hans adepter på TT tagit 3 placeringar på topp 5 i damklassen. Kul för coach Hegdahl. Han får dom framgångar han förtjänar.

Hemma på Asyl firar Donkan seger i Meråker rennet. Och i grannkåken firar man Världscup seger.
En sån dag, en sån hel dag...


Teamsundklakk börjar se tendenser till ett välgenomfört träningsarbete

Kommentarer
Postat av: eve

tja! vet du om har daniel richardson nån hemsida eller ngt? ominte så borde du rekomendera honom att skaffa en.

2008-12-08 @ 18:55:05
Postat av: Teamsundklakk

Hallåjs. Slangen har tyvärr ingen hemsida. Men vi på Teamsundklakk tar gärna emot frågor eller eventuella kärleksbrev till den ståtliga hälsingen.

Vill du veta mer om mannen med den lena rösten besök då www.newsweden.nu

2008-12-08 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0