För 11 år sedan...

Har haft julledigt från bloggen. Känns lite tyngre att skriva i bloggen nu än i höstas. Jag var nog en av dom som föll offer för blogg hysterin.
Men jag tänkte övervinna min fingerhäfta och lämna en rapport om en trevlig jul. Alla nära och kära är friska och glada och dessutom så är det vitt på backen hemma i Norrala. Har kunnat träna bra och hållit trycket uppe.
Kom över en gammal träningsdagbok från 1997, minst sagt i starten av min skidkarriär. Mycket skoj att läsa vad man skrev och hur man tänkte då som 11åring med skidframtiden framför sig. Teamsundklakks motto gick att läsa mellan raderna redan då.
Bjuder på några rader ur min träningsdagbok för precis 11år sedan dvs den 29december 1997.

"Klassisk Distans 90minuter i Rengsjö. Jag upvärmde med 2.5km då fick jag ont i vänster axel, då körde jag 5km utan stavar, blev trött. Avslutade med 2,5km"

Nu var 1pass bytt mot 2, Rengsjö bytt mot Trönö och Norrala, 5km klassiskt mot 45, 5km utan stavar mot 30.

Förrutom en massa snurrande på Borgs vackra 3km spår har jag hunnit med att se en dokumentär om Tom Petty and The Heartbreakers . Running down a Dream. Den va grym, så bra att jag sett den 2 gånger. Ett måste för alla som gillar hans musik.
Den är 3h 40min lång men den känns som 1h. Orkar man inte se 3.40 så finns "Solen i ögonen" en dokumentär om Lasse Winnerbäck som också är se värd.  bara 1:14 lång. 

Go Fortsättning


//Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0