Nya tag

Tiden går på i ett hiskeligt tempo hær uppe i den fjæll høga norden. Jag har bland annat hunnit med en misslyckad helg i Skellefteå och en misslyckad julshow sedan jag skrev sist.
Sverigecup premiær i Skellefteå. 15km skate, med stavbrott och ben som inte var særskilt starka. Trist och tungt men så ær det. Jag væljer att inte evaluera så brutalt mycke vad det var som gikk fel, kænns som att det ær d enda jag har gjort de senaste 3 åren. Vad gæller julshowen så var vi bra. Vi var riktigt bra. Men en julbal i meråker var inte rætt forum. Det kulturela suget var inte så stort, det fanns sug på andra saker hos publiken. Men men det var i varje fall riktigt skoj att gøra showen.
Nya tag nu. Det bir Ljusdalsskidan på søndag med chans till liten revansch och med førhoppningar om att vålådalsflytet skall infinna sig. Ny julkonsert på skolan på morgonen redan på fredag. Det blir ett bættre forum. Nu blir jag ensam med gitarren på scenen men jag ræknar med att det skall bli bra. Kul blir det i alla fall.

Var till Torvik igår kväll och ställde in en ny högtalar anlägning. Tidernas ljud. Det ryktas om att ljudet skall användas i ny starten av en fin jultradition. Se det pistvaktsavsnitt som heter "Julen 73" En riktig klassiker, kanske en kommande klassiker i vart fall.

//Lasse 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0