Förälskad i The Galway Girl

Sitter då åter på Asyl och njuter av öppen eld. Mor och far Lyckades trycka in några liter ved i bilen när dom var på besök senast, detta till Donkans stora glädje som nu eldar så fort han får tid.
Hade klassisk teknik med Marte K, Kurland, Donkan och Torviken i morse. Bra pass även om jag fortfarande känns lite kantig efter helgens bravader. Jag skrev en krönika i fjol om att resultatlistan aldrig ljuger. Det fikk jag faktiskt äta upp under gårdagen då jag såg helgens lista ifrån Vålådalen. Min tid (och tiden till cirka 80st till) felade med en minut. Jag har kunnat brytt mig mer, men lite trist för dom som sliter för seedning till Vasan kanske.

Har haft en bra dag på butiken annars. Slog nytt personligt försäljningsrekord. Lite tack vare Jane som handlade tävlingsdräkt inför Engadin och Storlierennet. Jane är donkans fru, hon heter faktiskt Janne. Men det känns konstigt att kalla henne Janne. Janne Wrovlewski liksom, så Jane funkar perfekt som substitut. Kolla gärna in hennes blogg,

Annars så är jag nykär. I Transcendental Blues, en platta av Steve Earl från 2000. "I Feel alright" skivan från 1996 har snurrat tusentals varv i min stereo de senaste åren. Så uppföljaren är uppskattad. Framför allt spåret Galway Girl. Helt fantastisk låt av en Steve i topp form. Snakkade med Sebben å Jörstad, kanske kan det bli en ferie tur till Irland i Vår. Jag vet i så fall att Coach Hegdahl inte blir så svår att få med. Då skall vi ta oss en jakttur efter en Galway Girl. Vart fall jag å Jörsta.

Vill passa på att säga att jag tycker det är kul att folk kommer ihåg Raggsocksbandyn. Hade ju en länk till det videoklippet några rubriker nedan. Riktigt skoj att gamla barndomsvänner som Fesa orkade surfa in på Teamsundklakk och lämna kommentar. Det uppskatas!

I väntan på nya sporter får alla ha d så bra, och kom ihåg att äta mycket pepparkakor, inte bara är dom jäkligt goda, bikarbonatet buffrar även mjölksyra. 2 flies in one punch typ.

//Lars

Kommentarer
Postat av: jane

Hehe, jeg burde nestten få et VIP-kort for den handelen på mandag ;) Dere kan få lov til å sponse meg inför Storlirennet! :)



2008-12-10 @ 12:00:09
URL: http://jannehelen.net
Postat av: Kjelle

Lars Ljung i Ljusdalsskidan 21 dec?

För 20 år sen så hette tävlingen OK-skidan (som du minns) och då stog jag på startlinjen. Tänkte jubilera i år med en två "billiga" bitar kolfiber som jag monterat på stavarna..................

2008-12-12 @ 14:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0