Går från Moll till dur

Fick trycka in mig själv med ganska skit dålig rygg i den för dagen fullpackade "sylen". Mörkret lade sig fort när jag kom in i Åre kommun (förmodligen en av världens största kommuner). Regn, vind och ingen stans att bo, som grädde på moset ackompanjerad av "Night Driver" av Petty samt "This is the Life" av Amy Macdonald. Misären var ganska stor.
vid 22 tiden kom jag fram till Moggli och lill Rennemo. Mötes av två glada grabbar som menade att 2 veckor på deras hybel var minimum. Misären byttes till Lyx, moll till dur. Det är riktiga kompisar det som ställer upp när de behövs som mest.
Dagen har fortsatt i dur.
Ryggen är för dålig för träning så jag har passat på att sköta en del andra grejer. Var ner och pratade jobb på nya sportbutiken i byggda. Låter lovande. Dom ville att jag skulle spela på invigningen nästa Lördag. Kul! 
Har börjat fundera på låtlista. Även boende problematiken ser ljusare ut än på länge. Inget klart men jag är optimist.
Vilket också är anledningen till att jag hoppas på löptur imorgon. Den som lever får se.

//Lars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0